Foros Perú

Foros Perú > Nuestra Vida > Salud

Cuáles son las consecuencias de fumar marihuana?

Respuesta

Cookie Hombre

Registro: dic-2010
14-ago-2012, 16:03

Alguien me puede decir, de modo correcto, las consecuencias psicológicas y fisiológicas (si así se emplea el término) que tiene el fumar marihuana? Evitando poner información de páginas donde le hacen culto a este mal y poniendo cosas que saben en base a la ciencia.

Muchas Gracias
Cookie está desconectado  

Temas similares:

palexisls Hombre

Registro: abr-2011
14-ago-2012, 16:06

perdida de la memoria y otras cosas q ya no me acuerdo....
A 3ks, anne7, EgoDeath y otros 2 usuarios les gustó este mensaje
palexisls está desconectado  

Javp Hombre

Registro: jun-2012
14-ago-2012, 16:16

afecta la memoria, emociones... alterandolas... en este punto cabe resaltar que puede afectar de muchas maneras a abriendo mas la capacidad de memoria o lo mismo con las emociones... por eso se escucha decir mucho si fumo marihuana me concentro mas o me inspiro mas, tambien tener en cuenta que puede causar lo contrario... claro esto es dañino si es en uso prolongado....
un desenso o alteracion de los estimulos externos... los 5 sentidos

eso es lo que le pasa a todos ... claro hay mas pero depende de la persona... pero lo principal la marihuana no mata como el tabaco o el alcohol... bueno a menos que estes alucinando que te lanzes de un edificio queriendo volar jajajaj
Javp está desconectado  

PerfectBeats Hombre

Registro: nov-2011
14-ago-2012, 16:27
. Editado por PerfectBeats 14-ago-2012, 16:28

Encontré material confiable, pero está en inglés.

Cita:
CANNABIS AND SCHIZOPHRENIA
A Longitudinal Study of Swedish Conscripts

The association between level of cannabis consumption and development of schizophrenia during a 15-year follow-up was studied in a cohort of 45 570 Swedish conscripts. The relative risk for schizophrenia among high consumers of cannabis (use on more than fifty occasions) was 6·0 (95% confidence interval 4·0—8·9) compared with non-users. Persistence of the association after allowance for other psychiatric illness and social background indicated that cannabis is an independent risk factor for schizophrenia.

The Lancet, Volume 330, Issue 8574, Pages 1483 - 1486, 26 December 1987

Cita:
Cannabis Abuse and the Course of Recent-Onset Schizophrenic Disorders

Objective: We sought to examine the relation between cannabis abuse and the symptomatic course of recent-onset schizophrenia and related disorders.

Design: A prospective cohort study over a year using monthly Brief Psychiatric Rating Scale assessments.

Participants: Cannabis-abusing patients (n=24) were compared with nonabusers (n=69). Eleven patients were mild and 13 were heavy cannabis-abusing patients.

Results: Significantly more and earlier psychotic relapses occurred in the cannabis-abusing group (P=.03). This association became stronger when mild and heavy cannabis abuse were distinguished (P=.002). No confounding effect of other variables, eg, other street drugs, was found. In all but one patient, cannabis abuse preceded the onset of the first psychotic symptoms for at least 1 year.

Conclusions: Cannabis abuse and particularly heavy abuse can be considered a stressor eliciting relapse in patients with schizophrenia and related disorders and possibly a premorbid precipitant.

Don H. Linszen, MD, PhD; Peter M. Dingemans, PhD; Marie E. Lenior, MA
Arch Gen Psychiatry. 1994;51(4):273-279.

Cita:
Cannabis use and mental health in young people: cohort study

Objective: To determine whether cannabis use in adolescence predisposes to higher rates of depression and anxiety in young adulthood.

Design: Seven wave cohort study over six years.

Setting: 44 schools in the Australian state of Victoria.

Participants: A statewide secondary school sample of 1601 students aged 14-15 followed for seven years.

Main outcome measure: Interview measure of depression and anxiety (revised clinical interview schedule) at wave 7.

Results: Some 60% of participants had used cannabis by the age of 20; 7% were daily users at that point. Daily use in young women was associated with an over fivefold increase in the odds of reporting a state of depression and anxiety after adjustment for intercurrent use of other substances (odds ratio 5.6, 95% confidence interval 2.6 to 12). Weekly or more frequent cannabis use in teenagers predicted an approximately twofold increase in risk for later depression and anxiety (1.9, 1.1 to 3.3) after adjustment for potential baseline confounders. In contrast, depression and anxiety in teenagers predicted neither later weekly nor daily cannabis use.

Conclusions: Frequent cannabis use in teenage girls predicts later depression and anxiety, with daily users carrying the highest risk. Given recent increasing levels of cannabis use, measures to reduce frequent and heavy recreational use seem warranted.

BMJ 2002; 325 doi: 10.1136/bmj.325.7374.1195 (Published 23 November 2002)

Cita:
Health aspects of cannabis.

Marijuana seems firmly established as another social drug in Western countries, regardless of its current legal status. Patterns of use vary widely. As with other social drugs, the pattern of use is critical in determining adverse effects on health. Perhaps the major area of concern about marijuana use is among the very young. Using any drug on a regular basis that alters reality may be detrimental to the psychosocial maturation of young persons. Chronic use of marijuana may stunt the emotional growth of youngsters. Evidence for an amotivational syndrome is largely based on clinical reports; whether marijuana use is a cause or effect is uncertain. A marijuana psychosis, long rumored, has been difficult to prove. No one doubts that marijuana use may aggravate existing psychoses or other severe emotional disorders. Brain damage has not been proved. Physical dependence is rarely encountered in the usual patterns of social use, despite some degree of tolerance that may develop. The endocrine effects of the drug might be expected to delay puberty in prepubertal boys, but actual instances have been rare. As with any material that is smoked, chronic smoking of marijuana will produce bronchitis; emphysema or lung cancer have not yet been documented. Cardiovascular effects of the drug are harmful to those with preexisting heart disease; fortunately the number of users with such conditions is minimal. Fears that the drug might accumulate in the body to the point of toxicity have been groundless. The potential deleterious effects of marijuana use on driving ability seem to be self-evident; proof of such impairment has been more difficult. The drug is probably harmful when taken during pregnancy, but the risk is uncertain. One would be prudent to avoid marijuana during pregnancy, just as one would do with most other drugs not essential to life or well-being. No clinical consequences have been noted from the effects of the drug on immune response, chromosomes, or cell metabolites. Contamination of marijuana by spraying with defoliants has created the clearest danger to health; such attempts to control production should be abandoned. Therapeutic uses for marijuana, THC, or cannabinoid homologs are being actively explored. Only the synthetic homolog, nabilone, has been approved for use to control nausea and vomiting associated with cancer chemotherapy.

L E Hollister

Cita:
Pharmacology and effects of cannabis: a brief review

Abstract

Background Increasing prevalence of recreational cannabis use among the young population has stimulated debate on the possible effects of acute and longterm use.

Aims To highlight recent knowledge of mechanisms of action, effects on psychomotor and cognitive performance, and health risks associated with cannabis consumption.

Method A brief review of recent literature on the prevalence of recreational cannabis use, the potency of modern cannabis preparations and the pharmacological actions of cannabis.

Results Cannabinoids derived from herbal cannabis interact with endogenous cannabinoid systems in the body. Actions on specific brain receptors cause dose-related impairments of psychomotor performance with implications for car and train driving, aeroplane piloting and academic performance. Other constituents of cannabis smoke carry respiratory and cardiovascular health risks similar to those of tobacco smoke.

Conclusions Cannabis is not, as widely perceived, a harmless drug but poses risks to the individual and to society.

C. HEATHER ASHTON, FRCP, Emeritus Professor of Clinical Psychopharmacology

Cita:
Neuropsychological Performance in Long-term Cannabis Users

Background Although cannabis is the most widely used illicit drug in the United States, its long-term cognitive effects remain inadequately studied.

Methods We recruited individuals aged 30 to 55 years in 3 groups: (1) 63 current heavy users who had smoked cannabis at least 5000 times in their lives and who were smoking daily at study entry; (2) 45 former heavy users who had also smoked at least 5000 times but fewer than 12 times in the last 3 months; and (3) 72 control subjects who had smoked no more than 50 times in their lives. Subjects underwent a 28-day washout from cannabis use, monitored by observed urine samples. On days 0, 1, 7, and 28, we administered a neuropsychological test battery to assess general intellectual function, abstraction ability, sustained attention, verbal fluency, and ability to learn and recall new verbal and visuospatial information. Test results were analyzed by repeated-measures regression analysis, adjusting for potentially confounding variables.

Results At days 0, 1, and 7, current heavy users scored significantly below control subjects on recall of word lists, and this deficit was associated with users' urinary 11-nor-9-carboxy-Δ9-tetrahydrocannabinol concentrations at study entry. By day 28, however, there were virtually no significant differences among the groups on any of the test results, and no significant associations between cumulative lifetime cannabis use and test scores.

Conclusion Some cognitive deficits appear detectable at least 7 days after heavy cannabis use but appear reversible and related to recent cannabis exposure rather than irreversible and related to cumulative lifetime use.

Harrison G. Pope, Jr, MD; Amanda J. Gruber, MD; James I. Hudson, MD, SM; Marilyn A. Huestis, PhD; Deborah Yurgelun-Todd, PhD

Arch Gen Psychiatry. 2001;58(10):909-915.

Como verás, hay estudios que encuentran efectos adversos como otros que no e inclusive es usada como tratamiento para algunos casos, y a que tener en cuenta que estos estudios son de al menos hace 5 años...

PerfectBeats está desconectado  

Tidemaster Hombre

Registro: dic-2011
14-ago-2012, 16:38

define fumar marihuana es muy general? diario? una vez a la semana? una vez al mes? una vez al anio?

recuerda que todo en exceso hace danio, yo fumaba en mis tiempos de universidad unas 3 veces al mes y todo normal... pero conoci gente que se freia el cerebro diariamente...
Tidemaster esta en línea ahora  

zeuxXx Hombre

Sin Avatar

Registro: jul-2012
14-ago-2012, 16:38

para mi tiene sus pros y sus contras

la contra y es lo peor que te puede pasar es formar parte de ellos:

y lo "beneficioso" es tener una flaca asi:

zeuxXx está desconectado  

David_ha.10 Hombre

Registro: may-2010
14-ago-2012, 17:03

Te conviertes en wachiturro
A Aldani1.3 le gustó este mensaje
David_ha.10 está desconectado  

d4v1d Hombre

Registro: jun-2010
14-ago-2012, 17:07

Psicológicas no tengo idea pero la marihuana afectó mi memoria de corto plazo, me cuesta un poco más que al común de las personas retener información nueva. Siempre paso verguenzas al momento de recordar nombres o cuando me preguntan: qué dijo? no se weon!! o por ejemplo cuando quiero preguntar algo a alguien que está a 5 metros, cuando llego hasta donde está la persona ya me olvidé lo que iba a preguntar
d4v1d está desconectado  

3ks Hombre

14-ago-2012, 17:09

bah ! fumar marihuana te hace el mismo daño que tomarte una cerveza o comer pollo ala brasa, pues absolutamente todo en exceso te puede hacer daño.

cuando dice el autor del treahd "culto a este mal" ya se ve que no tiene una vision imparcial respecto al tema, asi que cualquier cosa que se diga solo le sera util si es para "descalificar" el uso de esta planta.
3ks está desconectado  

eskorbuto Hombre

Sin Avatar

Registro: mar-2012
14-ago-2012, 17:10

Facil, la marihuana te vuelve bien Vurro.
eskorbuto está desconectado  

KaLLuSiaM Hombre

14-ago-2012, 17:18

La marihuana produce daños celulares, y su consumo prolongado disminuye la inmunidad celular, aumentando el riesgo de contraer enfermedades.
A 3LUIS le gustó este mensaje
KaLLuSiaM está desconectado  

Cookie Hombre

14-ago-2012, 21:08

Claro, muchas gracias por sus respuestas. Alguien sabe, por casualidad, cuales son los efectos a largo plazo aparte de algunos ya descritos? Es decir, no en los minutos u horas después que se fuman sino ya cuando pasa tiempo y sigues fumando, gracias.
Cookie está desconectado  

Nztr Hombre

Registro: ene-2012
14-ago-2012, 21:12

Crear temas asi
Nztr esta en línea ahora  

Cassidy Hombre

Registro: abr-2012
14-ago-2012, 22:04

Aplicaciones médicas del cannabis
Fuente: http://www.marihuana-medicinal.com/aplicaciones/
Cassidy está desconectado  

Lelouch88 Hombre

Sin Avatar

Cita:
Publicado por d4v1d Ver Mensaje
Psicológicas no tengo idea pero la marihuana afectó mi memoria de corto plazo, me cuesta un poco más que al común de las personas retener información nueva. Siempre paso verguenzas al momento de recordar nombres o cuando me preguntan: qué dijo? no se weon!! o por ejemplo cuando quiero preguntar algo a alguien que está a 5 metros, cuando llego hasta donde está la persona ya me olvidé lo que iba a preguntar
Yo no he fumado nunca y eso me pasa seguido =P

Sobre el consumo, depende. En algunos genera adicción al instante y en otros no, en el primer grupo se encuentra gente que ha tenido problemas de hiperactividad de niños que tienen más probabilidades de generar adicción que una persona que no haya tenido ese problema.
En los casos de adicción crónica, a largo plazo se llega a desarrollar esquizofrenia.
Por otro lado, tengo entendido que en aplicaciones médicas se usa para tratar cataratas y en terapias de dolor. De repente el que puso el link anterior puede explicar mejor ese punto.
Lelouch88 está desconectado  

viciouslife Hombre

Registro: nov-2011
14-ago-2012, 22:59

dale !!! i nos cuentas como te fue
viciouslife está desconectado  

monika3 Mujer

Registro: ene-2010
16-ago-2012, 06:13
. Editado por monika3 16-ago-2012, 06:16

Cita:
Publicado por Cookie Ver Mensaje
Claro, muchas gracias por sus respuestas. Alguien sabe, por casualidad, cuales son los efectos a largo plazo aparte de algunos ya descritos? Es decir, no en los minutos u horas después que se fuman sino ya cuando pasa tiempo y sigues fumando, gracias.
Depende de muchos factores. Es como si preguntaras: Cuales son los efectos a largo plazo de tomar cerveza?

Aun asi, la mas comun es la perdida de memoria. Pero tampoco es una especie de Alzheimer.

Ah y claro, los mismo efectos a largo plazo de un fumador de tabaco: Cancer. Por la combustion.
Añado algo, la marihuana a largo plazo es saludable para las neuronas, no recuerdo ahorita donde postearon la fuente(fuentes serias, ojo), ja, ironico.
monika3 está desconectado  

Kurama16

Registro: sep-2007

Esto es lo mismo que le quiero explicar a mi amiga con derechos, no sé si sea bueno o no consumir a maría pero de alguna manera quiero explicarle que pros/contras tiene....

Cassidy según tu lista los que sufrimos de Asma mejoraremos si consumimos marihuana? o.o
Kurama16 está desconectado  

Cookie Hombre

16-ago-2012, 19:00

Cita:
Publicado por Kurama16 Ver Mensaje
Esto es lo mismo que le quiero explicar a mi amiga con derechos, no sé si sea bueno o no consumir a maría pero de alguna manera quiero explicarle que pros/contras tiene....

Cassidy según tu lista los que sufrimos de Asma mejoraremos si consumimos marihuana? o.o
Normalmente quienes empiezan a consumir se cierran en la teoría que no es dañina y que dicho invento es obra de las empresas productoras de tabaco para mantenerla como una 'sustancia' ilegal pero en realidad eso tiene poco de cierto. La marihuana sí es perjudicial como lo demuestran muchos estudios científicos mas que frases cursis de fumadores de los 60's.
Cookie está desconectado  

Lunadeplata Mujer

Registro: oct-2011
16-ago-2012, 20:12

Son muchas,alguna de ellas por ejemplo son piel terrosa y dientes amarillos ademas de canas prematuras
A Cookie le gustó este mensaje
Lunadeplata está desconectado  
Respuesta
Herramientas Buscar en Tema
Buscar en Tema:

Búsqueda Avanzada

Ir al Foro

Todas las horas son GMT -5. La hora actual es 10:03